"Határtalanul"

Fénykép album

„Határtalanul!” 2019

2019 áprilisában tájékoztatott a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt., hogy iskolánk a Bátaszéki Kanizsai Dorottya Általános Iskola és AMI egy erdélyi útra benyújtott „Határtalanul!” pályázatát támogatja.

A „Határtalanul!” program megvalósítását 2019. május 14-17 között terveztük. Az utazás előtt felkészítő foglakozásokat tartottunk a résztvevő gyerekeknek és tájékoztatót tartottunk a szülőknek is. A tanárok a foglakozásokon előadást tartottak Erdély történelméről és a tanulók diabemutatókat késztettek, amely ismertette meglátogatandó helyszíneket, és a főbb látnivalókat is.

A kirándulás a terveknek megfelelően 2019. május 14- 17. között valósult meg. 36 fő hetedikes tanuló és három kísérő pedagógus vett részt az erdélyi Székelyföldre szervezett tanulmányi kiránduláson.

Útvonalunk: Arad, Segesvár, Székelyudvarhely, Székelyszentkirály, Szejkefüdő, Farkaslaka, Parajd, Alsósófalva (Só-szoros), Szováta, Korond, Zeteváralja, Ivómezeje, Madarasi- Hargita, Nagyszeben

A programok a tervezett sorrendben zajlottak le. A tanulók rengeteg élménnyel gazdagodva tértek haza. Az utazás utáni időszakban egy értékelő foglalkozáson újra felidéztük a bejárt utat, és átéltük ismét a legszebb pillanatokat.

Az utazás anyagi fedezetét elsősorban az EMET által kiírt pályázaton nyert támogatásból fedeztük.

A 4 napos úthoz 2157800 Ft-ot biztosított az Emberi Erőforrások Minisztériuma.

Fényképek

Tanulói beszámoló:

A „Határtalanul!” program

A határtalanul program keretében a Bátaszéki Kanizsai Dorottya Általános Iskola az idén is nyert egy határon túli kirándulást. A 7. évfolyam 30 tanulója és 6 nyolcadikos diák vehetett részt az erdélyi körutazáson. A kirándulás május 14-17-ig tartott.

Kedden hajnali 5 órakkor indultunk nagy izgalommal. Az első megállónk Arad volt, ahol megemlékeztünk a 13 aradi vértanúról és koszorúztunk. A napunk második állomása Segesvár volt itt megnéztük a szászok által épített tornyot és várfalat, valamint a gótikus stílusban épült templomot. Drakula szülőháza is ebben a városban áll. Este vendéglátóink Székelyszentkirályon meleg vacsorával vártak bennünket.

A második nap programja borvízkóstolással indult Szejkefürdőn. A borvíz egy nagy szénsav tartalmú víz, amit a vulkáni utóműködés hozott létre. Orbán Balázs a legnagyobb székelynek itt található az emlékműve, 14 székelykapun keresztülvezet oda az út. Napunk második állomása Farkaslaka volt, ahol megemlékeztünk Tamási Áronról. Utána megnéztük a templomot és indultunk tovább Parajdra, a sóbányába. Parajd után Szovátára utaztunk a Medve-tóhoz. Utána még körbejártuk a Zöld- és Vörös-tavat. Ezeknek a tavaknak az az érdekességük, hogy sós vízűek. Napunk utolsó úticélja Korond volt, az itteni kirakodóvásár nagyon híres.

Csütörtökön egy hegyi túra várt ránk. Traktorral felvittek bennünket a Madarasi-Hargitára, a székelyek szent hegyére. 1600m után gyalog indultunk tovább a 200m-re lévő hegycsúcs meghódítására. Az alacsonyan szálló felhők miatt azonban a kilátást nem élvezhettük. A túra végén mindenki bőrig ázva érkezett vissza a szállásra. Délután városnézésen vettünk részt Székelyudvarhelyen. Az este fénypontja a táncház volt. Eredeti székely táncot tanultunk.

Az utolsó napon reggelire vendéglátóink puliszkával kedveskedtek nekünk. Így megkóstolhattunk egy székely ételt is. A kb. 700km-es hazaúton kétszer álltunk meg. Segesvár közelében megkoszorúztuk Petőfi Sándor emlékművet, Nagyszebenben megismerkedtünk a város nevezetességeivel. A négy nap mindannyiunk számára felejthetetlen élmény marad.

Köszönjük kísérőinknek, István bácsinak, Zsuzsa néninek és Heni néninek, hogy létrejöhetett ez a kirándulás.